오늘 8.15일 중간고사를 학생들에게 치르도록 했다. 사진 아래는 문제지다. 관련 사람들은 한번 풀어보기 바란다. 학생들이 어찌나 긴장을 하는지, 다소 안쓰럽기는 하였지만, 이러한 어려운 과정이 없이는 지식을 얻기란 사실상 어렵다. 맨 아래는 학생들이 제출한 시험지인데, 정밀하게 채점하여, 우수자는 상을 주고, 문제에 대한 설명을 해 줄 예정이다. 시험시간은 2시간이었다. 총 18명이 응시하였다.
Don't discuss each other. 옆 사람하고 얘기하지 마라. 시험 시작후 한번 주의를 주었다.
문제 끝 가로안 숫자는 배당 점수이다. 1점부터 8점까지 중요도에따라 문제를 제시하였음. 아래 문제를 답을 쓸 수 있는 공간을 주어, A4 용지 2장에 문제를 다시 배열 시험을 치뤘다.
Mid-term examination on August 15, 2014
Subject: Rice production technology in the Tropics
Professor: Visiting Professor, Dr. Ryu, Hae-yeong
Name of student:
Write your name and the answers or your opinions in English.
1. Which is the seventh largest rice producing country during 2006 to 2010 in the world? (1)
2. What are the protein content of milled rice, mother's milk, and cow's milk, respectively? (4)
3. There are two cultivated rice species in the world. What are they? (3)
4. Asian rice has three eco-geographic races. What are they? (3)
5. Describe the characteristics of indica, japonica, and javanica rice seed, respectively? (6)
6. Describe the components of a rice seed. (4)
7. Describe the components of a rice leaf. (3)
8. Describe the three kind of rice roots (3)
9. Describe the root functions of a plant (4)
10. Describe the components of a rice panicle. (5)
11. Describe the components of a rice spikelet. (5)
12. Describe the three growth stages of a rice plant. (6)
13. Describe the three principal temperatures related to rice germination. (4)
14. Describe the components of ambient air. (4)
15. Describe the factors affecting the rice seedling growth. (3)
16. Describe the factors affecting the rice root distribution. (5)
17. What is 'n-3' related to rice tillering? (5)
18. What are 'panicle weight type' and 'panicle number type'? (4)
19. Define monoecious and dioecious plant. (8)
20. Explain rice flowering order in terms of a primary branch. (4)
21. Define cleistogamy. (4)
22. Describe the flowering time of Asian and African rice. (4)
23. Describe productive and non-productive tiller. (3)
24. What are main materials for photosynthesis? (4)
25. Describe the relation between leaf age and nutrients stored in rice seed. (5)
26. Describe the essential requirements related to rice germination. (3)
27. Define fertilization (3)
이 대학 총장 아들로 원예학과 교수진이라고 한다.
학생들을 하나하나 다소 떨어뜨려 놓아 컨닝을 하지 못하도록 하였다.
학생들이 답안지를 작성 제출한 문제지
채점하는데 2일 걸렸다. 정밀한 채점이 필요하다. 왜 틀렸는지 공란에 콤멘트 해주는 것이 좋다. 최고점수가 94점, 최저 점수는 54점이였다.
'해외기술지도10' 카테고리의 다른 글
8.20 강의, 육묘, 인류진화 특강/예진농업대학교, 미얀마 (0) | 2014.08.20 |
---|---|
미얀마 예진농업대학교 학생 포스터 경진대회 참석 (0) | 2014.08.17 |
수영으로 체력 유지/사탕야자, 탕예 (0) | 2014.08.14 |
8.13일 강의, 육묘, 몽고침략, 세계 자연환경/예진농업대학교, 미얀마 (0) | 2014.08.13 |
떡복기, 김밥 실습 축제 (0) | 2014.08.12 |